2012-01-31

【耳膿】Natalie Imbruglia - That Day


歌詞很棒的曲子w



Torn 是另一首較具之名度的曲,節奏輕快也很不賴:D



 Natalie算是創作型的才女,不過這幾年好像轉戰大螢幕了ww
不過每次的專輯都內容豐富,很棒。


--------------------------------
中英歌詞

That day, That day那天,那天,
What a mess what a marvel多麼神奇,多麼混亂
I walked into that cloud again我又走進雲裡
And I lost myself迷失了自己
And I'm sad, sad, sad我好傷心,傷心,傷心
Small, alone, scared渺小,孤單,害怕
Craving purity渴望純潔,
A fragile mind and a gentle spirit一顆易碎的,溫柔的心靈

That day, That day,那天,那天
What a marvelous mess真是大混亂
This is all that I can do這是我所能做的
I'm done to be me我做自己
Sad, scared, small, alone, beautiful悲傷,害怕,渺小,孤單,美麗
It's supposed to be like this它被認為是這樣的
I accept everything我接受一切
It's supposed to be like this它被認為是這樣的

That day, That day那天,那天
I lay down beside myself我在身旁的地方躺下
In this feeling of pain, sadness在充滿痛苦,悲傷的情緒中
Scared, small, climbing, crawling害怕,渺小,向上爬,爬
Towards the light沿著有光的地方
And it's all I see and 這是我所能見到的
I'm tired and I'm right我累,但我對了
And I'm wrong我錯了,
And it's beautiful但它很漂亮

That day, That day那天,那天
What a mess, what a marvel多麼神奇,多麼混亂
We're all the same我們都一樣
And no one thinks so但沒有同意這說法
And it's okay好
And I'm small and I'm divine我渺小而神聖
And it's beautiful那是美麗的
And it's coming它正在路上
But it's already here已經來了
And it's absolutely perfect絕對完美

That day, That day那天,那天
When everything was a mess當所有的一切是一團混亂時
And everything was in place所有的東西都被代替了
And there's too much hurt有太多的傷害
Sad, small, scared, alone悲傷,渺小,害怕,孤單
And everyone's a cynic每個人都是憤世嫉俗的人
And it's hard and it's sweet 那是困難但甜蜜
But it's supposed to be like this它被認為是這樣的

That day, That day那天,那天
When I sat in the sun當我面向太陽坐著
And I thought and I cried我想著想著哭了
Cause I'm sad, scared, small因為我是悲傷,害怕,渺小
Alone, strong孤單而堅強的
And I'm nothing and I'm true我什麼都不是但我是真的
Only a brave man can break through只有堅強的人能克服
And it's all okay一切都很好
Yeah, it's okay是一切都很好

沒有留言:

張貼留言